ПОЧАТКОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА

 

Початкова середня освіта – це старт в інтелектуальному, фізичному та соціальному розвитку дитини. Саме в початковій школі діти здобувають перший досвід – вміння навчатися, культури поведінки тощо.

 

Тривалість. В Україні здобування початкової освіти займає 4 роки. До нього допускаютсья діти, яким до 1 вересня виповнилося 6 років і які за результатами медичного та психологічного обстежень не мають протипоказань для систематичного навчання.

 

Заклади. Початкову освіту учні здобувають у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня, що функціонують самостійно або є складовою загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ, І-ІІІ ступенів.

 

Кожна дитина до початку навчання в школі має одержати базову дошкільну освіту в дошкільних навчальних закладах, при школі або в сім’ї.

 

Оцінювання. Рівень знань першокласників учителі оцінюють вербально. У наступних класах оцінювання здійснюється за 12-бальною системою (шкалою), і його результати позначаються від 1 до 12 балів.

 

Тривалість занять. З урахуванням санітарно-гігієнічних норм уроки в початковій школі тривають: у 1 класі – 35 хвилин, 2–4 класах – 40 хвилин. Початкова школа працює за режимом п’ятиденного навчального тижня. У спеціалізованих школах, в яких молодші школярі вивчають іноземну мову, навчальний тиждень може тривати 6 днів.

 

Навчальний план. Загальні засади побудови початкової освіти визначаються Базовим навчальним планом початкової освіти.

 

Міністерство освіти і науки України на основі Базового навчального плану розробляє типові навчальні плани для загальноосвітніх навчальних закладів. У типових навчальних планах зміст освітніх галузей реалізується через навчальні предмети і курси інваріантної складової. На основі типових навчальних планів навчальні заклади щороку складають робочі навчальні плани, в яких конкретизується варіативна складова початкової освіти з урахуванням особливостей організації навчального процесу.

 

Закінчення. 4-й клас у початковій школі є випускним. Він закінчується проведенням державної підсумкової атестації навчальних досягнень випускників, найчастіше з української мови або мови навчання, читання та математики. Зміст, форми, порядок і терміни проведення атестації щорічно визначаються й затверджуються Міністерством освіти і науки України.

 

Освітніми результатами початкової школи є:

повноцінні мовленнєві, читацькі, обчислювальні та фізкультурно-рухові уміння;

узагальнені знання про світ;

достатньо розвинені мислення, уява, пам'ять, сенсорні уміння;

здатність до творчого самовираження;

ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я;

уміння виконувати нескладні творчі завдання.

За інформацією http://enic.in.ua/index.php/ua/systema-osvity/serednia-osvita/pochatkova-osvita

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

•    Закон України "Про освіту"
•    Закон України "Про вищу освіту"
•    Закон України "Про загальну середню освіту"
•    Закон України "Про професійно-технічну освіту"
•    Закон України "Про дошкільну освіту"
•    Закон України "Про позашкільну освіту".



Download
Наказ МОН № 94 від 08.02.16 року
Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році
ДПА 2016.pdf
Adobe Acrobat Document 830.1 KB

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2014-2015 н.р.

Download
Розробки першого уроку для 1-11 класів
ukraina-edina_krajina.rar
compressed file archive 3.3 MB

Державний стандарт початкової загальної освіти

 

Download
Державний стандарт початкової загальної
Microsoft Word Document 435.0 KB


Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» у 2012/13 навчальному році було розпочато поступове впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти.

 

Інформуємо, що у 2013/2014 навчальному році для організації навчально-виховного процесу учнів 1- х класів чинними залишаються методичні рекомендації від 01.06.2012 року № 1/9- 426 «Щодо методичних рекомендацій з базових дисциплін» додаток, «Початкова школа» (Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 17, 2012).

 

Для 3-4 класів - рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу, що розміщено в інструктивно-методичному листі від 09.06.2011 р. № 1/9-454 «Про особливості організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 році» додаток «Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012 році» (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України № 17-18, 2011).

 

З метою організованого переходу на Державний стандарт початкової загальної освіти Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (додаються).

 

Просимо довести зазначену інформацію до відома керівників і вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Заступник Міністра Б. М. Жебровський