Посібник  "Сайт  буде  популярним!"

МЕТОДИЧНІ  РЕКОМЕНДАЦІЇ  ПО  СТВОРЕННЮ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ  ПЕРСОНАЛЬНОГО САЙТУ  ВЧИТЕЛЯ (скорочено)

Автор: Невінчана Н.А.

 

Минають  ті  часи,  коли  потрібно  було  розміщувати оголошення  в  довідниках  навчальних  закладів, розшукувати номери телефонів  тощо. Сьогодні  завдяки пошуку в Інтернеті  можна  знайти  інформацію  про будь-який навчальний заклад  країни, а останнім  часом,  стає  доступним і досвід роботи багатьох вчителів  як України так і всього світу. 

В даний час персональний сайт вчителя не є рідкістю, ми поступово звикаємо до нового явища. У мережі Інтернет можна знайти безліч персональних сайтів  вчителів - предметників, що відрізняються за ступенем змістовності та структурованості.

Найчастіше вчителі ставлять одні й  ті ж питання: « Яким повинен бути сайт (блог) вчителя?»,«У чому різниця між сайтом і блогом?»,  «Чи достатньо для вчителя мати персональну сторінку на сайті освітнього установи? », Чи може  персональний сайт вчителя вплинути на якість шкільної освіти? »,« Чи потрібна вчителю спеціальна підготовка для створення  сайту?».

Основна мета даних методичних рекомендацій – допомогти  вчителю відповісти на ці питання і прийняти рішення про створення  особистого  персонального сайту. У методичних рекомендаціях,  насамперед, будуть розглянуті питання структури та змісту персонального сайту вчителя, а  також,  поради  з  пошукової  оптимізації. 

РОЗДІЛ 1

1.1. Блог чи сайт? Що обрати?

Блоґ (з англійської  blog, від web log, «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блоґів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блоґерами називають людей, які є авторами блоґів. Сукупність усіх блоґів в Інтернеті створює блоґосферу. Вміст блоґу можна уявляти собі як стрічку, на якій в хронологічному порядку згідно з датами їхньої публікації блоґером йдуть дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости, скажімо, всі пости за останній тиждень; друга сторінка тоді присвячена постам за тиждень до того, третя сторінка ще давнішим, і так далі. 

Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікації, власне, зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоґи в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої вони долучають ці коментарі [8]

Блоґи  розрізняють за: 

автором (авторами): особистий (авторський, персональний) блоґ — ведеться однією особою (як правило — його власником); «примарний» блоґ — ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною; колективний або соціальний блоґ — ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник; корпоративний блоґ — ведеться усіма співробітниками однієї організації;

за наявністю мультимедіа:текстовий блоґ — блоґ, основним змістом якого є тексти;

фотоблоґ; музичний; подкаст і блоґкастинг (викладається у вигляді аудіо файлів), відеоблоґ;

за особливостями змісту: контентний блоґ (публікується  первісний авторський текст); мікроблоґ (публікуються короткі щоденні новини з власного життя користувачів); моніторинговий  блог( має посилання на інші сайти чи блоґи); цитатний блоґ; сплоґ  (спам-блоґ);

за технічною основою: Stand-alone блоґ (на окремому хостингу); на блоґ-платформі (LiveJournal, LiveInternet та ін.); моблоґ — мобільний блоґ, який наповнюється з мобільних чи портативних пристроїв.

Для вчителя  найкращим  буде  варіант  блогу  «онлайн – щоденник». Блог класу, який веде класний керівник може вирішити  такі задачі: інформаційна підтримка, позакласна робота, публікація творчих робіт, забезпечення  зворотнього  зв’язку з учнями, вчасне інформування батьків, формування ІКТ-компетентності учнів [1].

1.2. Як створити  блог? 

Існують  популярні сайти, на яких можна безкоштовно створити персональний блог: 

-Livejournal.com - «Живий журнал» - найпопулярніший і найбільший у світі «блогових» сайт. Для того щоб створити блог на цьому сайті, потрібно натиснути на напис «Створити акаунт». Але, незважаючи на те, що у ЖЖ близько півтора мільйона блогерів, для вчителя-предметника він не може статиосновним майданчиком для спілкування з учнями та колегами.

 - Liveinternet.ru  - для того щоб отримати блог, потрібно натиснути на напис «Завести дневник »(див. вгорі праворуч). 

 - Blogger.com - дуже популярний сайт від компанії Google. Досить простий в обігу, на його сторінки легко розміщуються  зображення, відео, музика і т. п. Саме ця платформа буде зручною для створення персонального блогу вчителя.

Веб-сайт - (від англ. website, місце, майданчик в інтернеті) —це сукупність веб-сторінок, розташованих в мережі Інтернет, об'єднаних під одним доменним ім'ям або IP-адресою, власником яких є приватна особа або організація [8]. Для перегляду сторінок веб-сайтів використовують браузери, найпопулярнішими з яких є Internet Explorer, Mozilla FireFox, Opera, Google Chrome, Safari. Кожна людина або організація можуть мати свою «сторінку в Інтернеті», це може бути як окремий веб-сайт, так і сторінка в складі іншого сайту. 

Ім'я веб-сайту визначається доменним ім'ям, яке повинно бути унікальним в рамках одного домена. Саме по доменному імені сайти ідентифікуються в мережі Інтернет [9].

У наш час сайт може стати візитною карткою освітньої установи; інструментом взаємодії в системі вчитель-учень-батько; портфоліо вчителя-предметника і т. п. Сьогодні існують прості конструктори сайтів, якими може скористатися кожен бажаючий. Дамо коротку характеристику найбільш популярних безкоштовних конструкторів сайтів...

 

Матеріал поданий на обласну виставку-презентацію «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини – 2015».