Інформаційні технології у навчальному процесі відкривають безліч можливостей і мають багато переваг. Разом з тим, я не відкидаю необхідності використання у навчальному процесі як традиційних, так і інших передових технологій, не пов’язаних з ІКТ. Сучасний педагог повинен шукати відповіді на запитання, постійно знаходитися у творчому пошуку, разом з тим не відставати від часу, бути у курсі всього нового.
Сьогодні учитель початкової школи перестав бути основним джерелом знань для учнів. Діти отримують значний обсяг інформації в інформаційно-комунікаційному середовищі, створеному телебаченням, відеофільмами, комп’ютерними програмами й іграми, Інтернет тощо. Це вимагає від вчителя здатності орієнтуватися у численних змінних потоках інформації, критично ставитись до неї, мати змогу створювати, обробляти та передавати необхідну інформацію, постійно самовдосконалюватись в особистісному та професійному плані до вимог розвитку суспільства.
Я працюю з молодшими школярами вже 19 років. Останні 10-12 років постійно випробовую на своїх уроках інформаційні технології і приходжу до висновку, що ІКТ можна запроваджувати на будь-якому уроці: українська мова, математика, читання, фізичне виховання, трудове навчання тощо. Але хочу зазначити, що завжди слід знати міру, в т.ч. і з використанням ІКТ, аби урок став по-справжньому розвивальним і пізна-вальним.
Існує певна класифікація типів комп’ютерних засобів, які використовують у навчанні відповідно до їх призначення (за А.В.Дворецьким): мультимедійні презентації, електронні енциклопедії, дидактичні матеріали, програми-тренажери, «віртуальні лабораторії», програмові системи контролю знань, електронні підручники і курси, навчальні ігри і розвивальні програми. Зупинюсь на засобах, які найчастіше використовуються у початковій школі.
1.Мультимедійна презентація – електронні діафільми, які містять в собі анімацію, аудіо-, відео фрагменти, елементи інтерактивності. Для створення презентацій використовуються програмові засоби (наприклад - PowerPoint).
Практичне використання на уроці досить широке. Можна вводити в будь-який етап уроку у різноманітних формах, наприклад:
- усна лічба, розв’язання задач, закріплення таблиць додавання, віднімання, множення, ділення, тестування тощо (математика);
- словниковий диктант, робота зі словниковими словами («Знайди помилку»), каліграфічні хвилинки, тестування (українська мова);
- на уроках розвитку зв’язного мовлення, як демонстраційний матеріал, для створення певного настрою (музичні відеоролики «Природа», «Пори року»);
- під час пояснення нового матеріал (демонстрації малюнків, таблиць, прослуховування музики, віршів, текстів, казок тощо).
Переваги засобу: простий у використанні і створенні, мінімальний у затратах часу для підготовки, ефективний завдяки поєднанню декількох видів відтворення, привертає увагу учнів, активізує роботу учнів усіх рівнів.
Технічні вимоги: для створення достатньо лише наявність комп’ютера, а для презентації бажано мати проектор або широкоформатний екран чи інтерактивну дошку.
Ірина (Thursday, 12 March 2015 21:48)
Чудовий матеріал. Дякую