Позакласний захід у 3 класі

Тема. Інтелектуальна гра «Найрозумніший».Тема гри: «Нежива природа».

Мета: - узагальнити знання учнів за темою «Нежива природа»;

- розвивати комунікативні навички, пізнавальну та дослідницьку

діяльність, вміння встановлювати взаємозв’язки в довкіллі,

формувати навички спостережливості, спільної діяльності.

- виховувати взаємоповагу під час парної, колективної роботи, відповідальність, дбайливе ставлення та прагнення берегти природні багатства.

Форма проведення: інтелектуальна гра «Найрозумніший».

Обладнання : колекція корисних копалин, малюнки, індивідуальні картки із завданнями для кожного учня, жетони, картки зі словами і буквами, предметні малюнки на тему неживої природи, плакати, ПК, проектор.

Інформаційне забезпечення уроку, ресурси:

1. Аудіозапис «Звуки природи»., ресурсb: http://ololo.fm/search/, http://muzofon.com|

2. Відеоролік- заставка до гри «Найрозумніший», ресурс: http://youtube.com/

3. Відео сюжет на тему «Кругообіг води в природі»., ресурс: http://youtube.com/

 

Зміст заходу

І. Організація класу.

Вчитель: - Сьогодні ми візьмемо участь в інтелектуальній грі «Найрозумніший». Тема гри – «Нежива природа». Кожен з вас матиме можливість продемонструвати свої знання про явища неживої природи. Гра проходитиме у декілька етапів. За кожний етап ви будете отримувати бали. Наприкінці гри – суперфінал, у якому візьмуть участь двоє учнів, що набрали найбільшу кількість балів на усіх етапах.

Установка на увагу.( Відеозаставка гри)

ІІ. Проведення гри.

І етап. Бліц-опитування « Так чи ні».

Дати коротку відповідь на твердження: «так» чи «ні» (учні відповідають на бланках, наприкінці – взаємоперевірка, вчитель відкриває правильні відповіді).

1. Найдужче Сонце гріє зранку. (ні)

2. Без тепла не проростає насіння, не квітнуть рослини, не достигають плоди. (так)

3. Сніг і лід перетворюються на воду при температурі, вищій від 0°С. (так)

4. Під дією тепла вода випаровується і перетворюється на пару.(так)

5. Щоб існувало життя на Землі, необхідно тепло. (так)

6. Всі промені Сонця однаково нагрівають поверхню Землі.(ні)

7. Легка водяна пара не піднімається вгору. (ні)

8. Перетворення води з одного стану в інший відбувається в природі постійно.(так)

9. Джерелом тепла і світла є Місяць. (ні)

10. Промені від Сонця падають прямолінійно. (так)

ІІ етап. «Лабіринти».

З поданих карток утворити вислів або слово:

ІІІ етап. Практичне завдання «Синоптик»

- Термометр вимагає від вас правильно записати температуру повітря за допомогою умовних позначок (перевірка – у парах, один учень перевіряє іншого по черзі )

Позначити на картках позначення термометра:

1. Чотири градуси тепла

2. П’ять градусів нижче нуля

3. Одинадцять градусів морозу

4. Десять градусів вище нуля

5. Вісім градусів морозу

Динамічна пауза (Показати мовчки, рухами одне з явищ неживої природи, написане на картці. Два-три бажаючих))

Слова для гри: сонце, повітря, вітер, грунт, погода і т.ін.

ІV етап. «Хто швидше».

Дати короткі відповіді на питання (той хто піднімає руку перший і дає правильну відповідь – отримує жетон):

1. Де не ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

2. Що таке: пливе і ллється,

Часом на камінь дереться.

Як немає – все всихає

Звірі й птахи помирають?(Вода)

3. Яку воду можна носити в решеті? (Сніг, лід)

4. Намистиночки нові ніч згубила у траві.

Вранці сонечко устало – намистиночки зібрало. (Роса)

5. Розсипався горіх на сто доріг,

Та ніхто його не збирає. (Град)

6. І люди зробились веселі,

Лише поховались в оселі.

Неначе у піжмурки граються:

Покличуть мене – і ховаються. (Дощ)

7. Що росте догори коренем? (Бурулька)

8. Червоне коромисло через річку повисло. (Веселка.)

9. З малої хмари великий…. (Дощ)

10. Річки взимку вкриває … (Лід)

11. Під час кипіння з чайника йде …(Пара)

12. Розляглася земля неозора, а найкраща вода……. ( прозора)

13. На землі калинове намисто, а найкраща вода …… ( чиста)

14. Ось і день проминув, ніч коротка, а найкраща вода … (солодка).

V етап. «Відеозапитання».

За коротким відео сюжетом визначити поняття або властивість неживої природи (відео сюжет на тему кругообігу води в природі). Учні записують відповідь на картках.

VІ. Самостійна робота «Обери правильну відповідь» (учні виконують завдання у парах)

ТАК НІ

1) Без дощу і трава не росте. М П

2) В морі прісна вода. Р О

3) Ріки, озера – це теж вода. Л Д

4) Бурульки ростуть влітку. Х О

5) Вода – колиска життя на землі. Д А

6) Вода ніколи не може замерзнути. У Е

7) Роса з’являється вранці. Ц Щ

8) Без води людина може обійтися. Я Ь

Релаксаційна пауза під супровід аудіозапису «Звуки природи».

Вчитель вмикає записи , учні слухають, а потім називають звуки неживої природи, почуті під час прослуховування. Наприклад: звуки дощу, моря, грім.

VIІ. Кросворд ( за кожну правильну відповідь учні отримують бали)

1. Що появляється на дзеркалі, коли ми на нього дихаємо?(пара)

2. Чого в повітрі найбільше?(азоту)

3. Як називається рух повітря?(вітер)

4. Що ми проводимо на уроках природознавства з метою вивчення певних явищ?(досліди)

5. Що встановлюють на підприємствах, щоб повітря було чистим? (фільтри)

6. Властивість повітря. (прозорість)

7. Синонім до слова «катастрофа». (аварія)

VIII етап. Суперфінал.

Завдання «Геолог» (проводиться для двох учнів, які мають найбільшу кількість балів)

1. Практичне завдання. Впізнати корисні копалини за поданим описом і обрати їх із представлених зразків.

2. «Інтерактивна парта» - тестування за ПК.

ІІІ. Підсумок заходу. Підведення підсумків гри. Нагородження фіналістів.

Ось і грі нашій кінець.

Хто працював – молодець!

Що сподобалось вам – поділіться.

Що не сподобалось – пожалійтеся.

Діти висловлюють свої думки.

Оцінювання учнів. Оголошення результатів гри.

 

 

 

Додаток

Зразок картки для учня

1. «Бліц-опитування»

Дати відповідь га питання: «так» або «ні» (обвести правильну відповідь)

 

2. «Відеозапитання». Напиши відповідь:

3. Обрати правильну відповідь (обвести):

ТАК НІ

1 Без дощу і трава не росте. 

2 В морі прісна вода. 

3 Ріки, озера – це теж вода. 

4 Бурульки ростуть влітку. 

5 Вода – колиска життя на землі. 

6 Вода ніколи не може замерзнути. 

7 Роса з’являється вранці. 

8 Без води людина може обійтися. 

 

ЗАВДАННЯ «СИНОПТИК»

1. Чотири градуси тепла

2. П’ять градусів нижче нуля

3. Одинадцять градусів морозу

4. Десять градусів вище нуля

5. Вісім градусів морозу

КРОСВОРД

1. Що появляється на дзеркалі, коли ми на нього дихаємо?(пара)

2. Чого в повітрі найбільше?(азоту)

3. Як називається рух повітря?(вітер)

4. Що ми проводимо на уроках природознавства з метою вивчення певних явищ?(досліди)

5. Що встановлюють на підприємствах, щоб повітря було чистим? (фільтри)

6. Властивість повітря. (прозорість)

7. Синонім до слова «катастрофа». (аварія).