Конкурсний урок на "Вчитель року - 2014"
(м. Дніпропетровськ, ІІ етап)
Урок читання в 3 класі
Тема. Олександр Копиленко «Пернаті друзі». Прислів’я. Леонід Первомайський «Срібні дерева».
Мета:сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів, формувати читацькі навички;
розвивати уміння орієнтуватися у тексті, розуміти прочитане;
сприяти вихованню любові до живого світу природи, виховувати гуманні почуття до птахів, екологічну свідомість.
Обладнання: проектор, комп’ютер, малюнки з зображенням птахів, картки з назвами птахів, композиція із «срібних дерев», картки зі словами, картки для індивідуальної роботи, презентація, аудіо записи «Звуки зимового лісу»
Методично-дидактичне забезпечення уроку: Хорошковська О.Н., Охота Г.І. Київ, «Промінь», 2003
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Місце проведення: НВО №28 м. Дніпропетровськ, конкурс «Вчитель року-2014»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Ось, нарешті і до нас прийшла така довгоочікувана зима.
Підніміть руку, хто любить цю пору року.
Асоціативний кущ.
- Назвіть одне слово, яке б найточніше виразило б ваші емоції про зиму (весела, грайлива…)
- Наш народ здавна був спостережливий. Існує дуже багато прикмет, в тому числі, і про зиму. Спробуйте відгадати одне з них.
У вас на партах лежать картки, якщо їх правильно скласти – вийде прислів’я «Багато снігу – багато хліба». Чому так говорять?
Святково вбрано місто взимку під час свят. А уявляєте собі, який зараз має бути ліс?(діти відповідають).
ІІ. Актуалізація опорних знань. Слайд 1.
- Особливий взимку ліс – нібито зачарований, стоїть собі тихо, неначе спить. І лише вітер завиває поміж дерев.
Діти, я хочу перетворити наш клас на зимовий ліс.
Підготовка до сприймання нового матеріалу.
Закрийте очі і прислухайтесь. ( лунає «Звуки зимового лісу»).
А тепер відкрийте очі. Діти, що ви побачили у вашій уяві під час прослуховування? (діти відповідають)
Мовна зарядка.
- Діти, давайте спробуємо відтворити звук зимового лісу. (діти відтворюють звуки , повторюють за вчителем)
- Діти, вітер так сильно дув, що переплутав букви на моїх картках. Допоможіть мені відновити слова: кихмар, кистеж, мезатах, ріхго, мляве.
- Що змінилося в класі? (на дошці з’явився «зимовий ліс»)
ІІ. Опрацювання вірша.
Вчитель читає вірш «Срібні дерева» Л.Первомайського
- Сподобався вам цей віршик? Який настрій він у вас викликав?
Чому автор зобразив усе - дерева, ліс, і, навіть, білочку, срібним?
- Цей вірш написав автор Леонід Первомайський. Зараз ми з вами будемо його читати, а тоді проведемо конкурс на кращого читача.
Відкривайте сторінку 85.
Самостійне читання вірша.
Читання вірша уголос учнями (вибірково).
- Діти, а хто міг би розвеселити зимовий ліс? (птахи).(слухання звуків птахів, аудіо)
- Так, без птахів ліс стає майже мовчазний. Але не всі птахи відлетіли від нас.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 2.
- Сьогодні ми з вами дізнаємося із оповідання Олександра Копиленко «Пернаті друзі» , які птахи прилітають до нас у гості зимувати і навчимося допомагати пташкам взимку.
ІV. Робота змістом оповідання.
1. Погляньте на ці малюнки. Кого з цих птахів ви впізнали? (діти по черзі виходять до дошки, називають птаха, чепляють назву). Інших птахів діти відгадують за описом :
Ллється вечоровий спів
Поміж парків та полів.
Звеселяє сад й лісок
Голосистий птах … (юрок)
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли
В них червоні гарні груди.
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…. снігурі
2. Словникова робота. Перед тим, як ви прослухаєте текст, хочу пояснити вам деякі слова (презентація, слайд 3 ).
3. Читання тексту вчителем.
4. Перевірка прослуханого.
- Звідки прилетіли до нас пернаті гості?
- Чому ці птахи не дуже журяться, що навколо зима?
Фізхвилинка.
– Діти, як ви вважаєте, за чим найбільше сумують птахи взимку? Давайте згадаємо, як це було гарно, коли літо, і трошки потанцюємо.
5. Робота над складними словами (презентація, слайди 3-7).
6. Читання тексту учнями самостійно.
7. Відтворення змісту прочитаного. Робота з картками в парах.
На картках – роз’єднані речення. Поєднати за змістом.
Чудові, спокійні червоногруді снігурі
Помчали поснідати насіннячком
Вони прилетіли з далекої півночі,
А ми в саду поставили їдальні для птахів і підгодовуємо їх.
обсипали його і ягідками ласують.
десь на лопухах, вільхах чи березах. щоб тут перебути зиму.
8. Вибіркове читання. Знайти речення із назвою пташки з малюнка.
V. Творча робота.
Про яку добру справу йдеться мова у тексті? (про годівнички, підгодовування птахів).
- Діти, а чому ми повинні дбати про пташок?
- Саме зараз настали найважчі часи для птахів. Що ви вже зробили для допомоги птахам?
- Я сьогодні до вас на урок принесла готову годівничку, її слід наповнити кормом. А що ж полюбляють їсти птахи, хто запам’ятав з тексту?
- У вас на парті стоїть стаканчик. Заглянь, що в ньому. Це пшеничка, яку теж люблять пташки. Я вас попрошу сипнути жменьку зерна у годівничку разом зі словами побажання, або просто з добрим словом про птахів для всіх присутніх. Щоб кожен вже сьогодні почав допомагати нашим пернатим друзям.
Створення рекламного плакату. А ще можна зробити рекламний плакат, або, як його ще називають – банер (показую зразок).
Це завдання ви можете виконати вдома і принести на наступний урок.
Підсумок уроку.
- Діти, які емоції у вас викликав наш урок?
- Що ви дізналися для себе цікавого? Нового?
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com